Koopgids voor Kantoormeubelen

Het kan wat overweldigend zijn wanneer dat lege kantoor je aanstaart. Hier ga jij straks de meeste uren van je dag doorbrengen. Hier ga je je werknemers een plek geven waar ze productief en creatief aan de slag kunnen. De juiste inrichting is dus belangrijk. De juiste meubelen zullen uiteindelijk bijdragen tot het welzijn van de mensen en het succes van je onderneming. Dus voor je even snel wat meubelen besteld, overweeg volgende punten in onze koopgids voor kantoormeubelen:

Wat is jouw budget?

Heb je een duidelijk idee van het bedrag dat je kan/wil spenderen aan meubelen voor kantoor? Natuurlijk wil je niet besparen op kwaliteit en functionaliteit. Zoals reeds eerder vermeld, is het kantoor een plek waar jij en je werknemers heel wat tijd zullen doorbrengen.

Toch is het ook belangrijk duidelijk te weten waar de grens is. Als je net een onderneming opstart is elke euro belangrijk. En zelfs als je een goed draaiend bedrijf hebt, is het belangrijk om op voorhand het budget te bepalen dat je gaat spenderen. Zo sta je nooit voor verrassingen.

Seven Tips for Saving Money on Office Furniture

Wat zijn de behoeften?

De gezondheid en het comfort van je werknemers en van jezelf zouden bij het maken van jouw keuze eigenlijk op de eerste plaats moeten staan. Het moderne aanbod aan kantoormeubelen maakt dit niet moeilijk. Bij het ontwerpen van bureaus en stoelen wordt er immers veel aandacht besteed aan ergonomie.

Bedenk ook welke sfeer je wil creëren in je bedrijf. Deze sfeer moet de productiviteit ondersteunen en dat zal er voor elk bedrijf anders uitzien. Is het bijvoorbeeld belangrijk dat mensen vaak ideeën uitwisselen? Moet er daarom een losse, creatieve sfeer hangen? Kies dan voor een vrije opstelling met vele break-out ruimte.

Moeten jouw werknemers zich juist heel goed kunnen focussen? Zorg dan voor een kubusopstelling, waar iedere werknemer zijn eigen ruimte heeft en niet afgeleid wordt.

12 Of The Coolest Offices In The World

16 stimulating design offices to stir the senses

Wat heb je waar nodig?

Bedenk bij elke ruimte wat de mensen in die ruimte zullen doen. Wat hebben ze daarbij nodig?

  • Veel opbergruimte? Weinig opbergruimte?
  • Werken ze vaak ook van thuis uit en werken ze met een laptop?
  • Hebben ze de printer vaak nodig of helemaal niet?
  • Ontvangen ze vaak gasten?
  • Spenderen ze veel tijd in vergaderingen?

Een goede planning zal er voor zorgen dat jouw werknemers geen onnodige tijd verspelen met het over en weer lopen naar printer of vergaderzaal. Of dat ze geen plaats hebben om hun dossiers op te bergen en dus moeten verhuizen naar een andere ruimte. Mocht je kantoormeubelen willen kopen als bedrijf zijnde is het altijd fijn om dit op rekening te doen of achteraf te betalen.

Het grootste werk bij het aankopen van meubelen is dus de planning. Met de informatie in deze koopgids voor kantoormeubelen ben je dus al een heel eind op weg.

Voor meer inspiratie:

21 Tips to Organize Your Office and Get More Done

If You’re Going to Sit at Work, Make Sure You’re Doing It Right (Infographic)